10/16/2013

liikuntapostaus

Moii! En oo kovin useesti kertonut mun liikkumisharrastuksesta, vaikka se kuuluu mun ihan jokapäiväseen elämään. Siks päätin tulla kirjottaa vähän pidemmin mun urheilujutuista ja syömisistä tähän postaukseen:) 
Harrastan siis jalkapalloo ja meillä on reenejä yleensä 4-5 kertaa viikossa + pelit. Meidän reenien tempo ja sisältö vaihtelee ihan päivästä, mutta reenataan pallollisten juttujen lisäks myös nopeutta, kimmosuutta ja lihaskuntoo. Mulla ei oo oikeestaan mitään tavoitteita futiksessa, siks en stressaa siitä yhtään! Mun mielestä jalkapallo on ihan sairaan ihana laji ja se on varmaan suurin syy miks pelaan sitä. Aion pelata sitä niin kauan kun se tuntuu yhtä kivalta kun on tähän asti tuntunut. Meillä on myös maailman paras joukkue eli reeneihin on onneks yleensä tosi kiva mennä:) 
Jalkapallon ohella pyrin käymään salilla niin usein kun reenit sallii. Yks lepopäivä per viikko on ihan pakollinen (!!!) yleensä pidän kaks. Parhaimpina viikkoina reenit antaa myöten 1-2 salikerralle, mutta joinakin viikkoina en käy ollenkaan:( Siks en oo ostanut kuukausijäsenyyttä, vaan 10 kerran kortin. 
Alotin salilla käymisen oikeestaan jo ennen kaikkea tätä fitnessvillitystä silloin kun joka toinen kaveri ei käynyt salilla. Mutta tosi kiva et niin moni on nykyään innostunut liikunnasta, saa lisää keskustelunaiheita ja oppii muiltakin kaikkee uutta:)
 Mitä mä sit teen siellä salilla? Jaan yleensä lihakset kolmeen reenausryhmään: jalat, vatsat/olkapäät ja ojentajat/selkä. Joskus vedän kokovartaloreenin jos käyn salilla vaan kerran viikossa. Legdaytä en viitsi tehä, jos seuraavana päivänä on tärkeät reenit tai peli, koska en pysty kunnolla kävelemään saati sit juokseen:D Sen takia mun yläkroppa onkin varmaan reenatumpi kun jalat haha... 
Kun olin Gogolla tetissä kävin ryhmäliikuntatunneilla ja ne oli kyllä ihan huippuja!! Siellä pystyy vetämään ittensä ihan piippuun, kun kaikki muutkin vetää eikä oo mitään tekosyitä:P Mun lemppari on body pump, oivoi kuinka ikävöin sitä:( Ehkä pitäs katsastaa ton mun lähisalin valikoima, vaikkei se mikään hääppönen oo...
 Tykkään tosi paljon myös käydä lenkillä, mutta sitä teen kyllä todella harvoin:D Reeneissä tulee aerobista niin paljon, et tykkään tehä myös lihaksilla jotakin! Siks salireenit futiksen ohella on se mun juttu:) 
Meillä on nyt kahen viikon syystauko futiksesta, joten tänä aamuna kävin pitkästä aikaa juoksulenkillä koiran kaa! Mun vakkarilenkki on järven ympäri, se on joku 3-4 kilometriä. 
Jotta jaksan liikkua niin tärkeintä on tietenkin ruoka! Ja se on ihan hyvä juttu koska raaaakastan ruokaa x) Syön tosi säännöllisesti, 2-4 tunnin välein koska muuten musta tulee tosi kiukkunen ja väsynyt. Aamupalaks syön aina ison satsin puuroo + jotain siihen päälle, lounaan ja päivällisen syön lautasmallin mukaisesti. Oon siis oikeesti oppinut jotain koulussa haha:D Yleensä kuulen joidenkin sanovan että 'syöt niin terveellisesti' ymsyms, syön ehkä terveellisesti mutta syön PALJON!! Jos ei syö, ei palaudu eikä lihaksetkaan kasva tai kehity:) Eli se on niinkun win win: saa syödä ja samalla kehittyy!
Rakastan myös herkutella ja sillon kun herkuttelen niin herkuttelen myös ihan olan takaa:D Ei se oo niin justiinsa aina!
Jotkut liikkuu ja syö terveellisesti siks, että oma kroppa näyttäs paremmalta. Mulle taas tulee siitä hyvä olo:) Ei oo mitään parempaa kun tulee salilta/reeneistä/lenkiltä ja alkaa syömään jotain äidin vääntämiä pöperöitä<3 
Vielä vuos sitten kaikki oli toisin. Olin ihan sokaistunut omalle peilikuvalle ja menin miinuskaloreilla monta kuukautta. Silti aattelin et lihakset kasvaa ja näyttäisin viel joskus hyvältä, enkä miltään luurangolta. Oon niin onnellinen, kun oon päässyt yli noista ajoista ja liikunta ja syöminen tuo mulle hyvän mielen! Sen lisäks osaan hemmotella itseeni aika ajoin ja rentoutua:) 
Mitäs tykkäsitte tälläsestä vähän erilaisesta postauksesta? Haluaisitteko kuulla lisää näitä liikunta- ja syömisjuttuja tääl blogin parissa? Tai onko jotain muita juttuja, joista haluaisitte että kirjotan?:)

Kuvat: weheartit

8 kommenttia:

  1. Tykkään kans syödä terveellisesti ja oikeesti sillon saa syödä paljon!! Toki joskus sitten herkkujakin, mutta eihän ne ees maistuis hyvältä jos niitä kokoajan vetelis ja ois huono olo!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä!!:D Kun syö niitä vaan joskus niin sit ne on ihan luksusta :)

      Poista
  2. ei liity postaukseen mutta millä ihmeellä sait osoitteeksi blogspot.FI? omaa blogia luodessa se tunkee vaan sen .com:in sinne loppuun

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko sanoo etten tiiä yhtään, koska mullakin oli ennen .com mut yhtäkkiä se vaan vaihtu .fi vaikken ees tehnyt mitään? Ja en oo itekkään löytäny mistään asetuksista tai mistäään:/

      Poista
  3. Tosi kiva postas! :) Oot varmasti tosi ihana persoona ja just sellaen joka ei tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella! Ite oon vähän pyöreä ja ihmisiin on vailee tutustua mut suhun vois olla helppoo :) Semmosen kuvan oon ainakin susta saanut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva et tykkäsit!:) En tuomitse ulkonäön perusteella todellakaan:) ihana et oot saanut tommosen kuvan!

      Poista
  4. Tää oli tosi kiva! Ja oot älyttömän kaunis :)

    VastaaPoista