1/21/2013

answers part 1

kauanko sä ja joel ootte ollu yhessä? 29. päivä eli ens viikol tulee vuos! Huh ku 
aika menee nopeesti  

Oliks siellä jenkeissä niinku vaihdossa vai muuttiko sun perhe sinne välikasesti
 tai jotain vastaavaa? En ollut vaihdossa, vaan mun isäpuolen firmalla on 
päämajoja Tampereella, Kaliforniassa ja Norjassa, joten ollaan jo monta
 vuotta suunniteltu että mentäs sinne Kaliforniaan vähän pidemmäksi aikaa :)

mitä sun äiti tekee työkseen? Se on hyvinvointi ja terveysalalla 
semmonen kehittämispäällikkö

ootko onnellinen elämässäs ja mitä muuttaisit jos haluaisit tai voisit jne? Kyllä mä 
oon aika onnellinen, vuorokaudessa vois olla vähän enemmän tunteja mitä vois 
hyödyntää :D Kouluun ja jalkapalloon vois viel pikkasen enemmän panostaa, 
viettää enemmän aikaa kavereiden kanssa, olla stressaamatta ja 
puhelimen ja netin käyttöö vähentää haha...

mihin ammattiin haluaisit peruskoulun jälkeen opiskella? Vooi eii tietäisimpä... 
Varmaan joku terveyteen liittyvä mut kumminkin hyväpalkkainen tai sit joku 
bisnestyyppi

montako parasta ystävää sulla on? 2

lempi kengät? Pakko sanoo et Converset ja Uggit!

millasta oli olla koulussa usassa? Apua en pysty selittämään sitä näin lyhyesti:D
 Siellä oli erilaista kun Suomessa,  se täytyy kyl sanoo! Opettajat on paljon
 mukavampia, välkät on 4 minuuttia ja siinä ajassa tulee kyl kiire, ruoka on pahaa
 ja se maksaa, arvosanoja voi seurailla netistä, kokeita on paljon enemmän mutta ne 
on myös lyhyempiä ja joskus helpompiakin, lukujärjestys on joka päivä sama
jälki-istunnot on lounaan aikana... Ja niiin toivottavasti 
saitte jonkinlaisen kuvan:)
tutustuitko heti alussa helposti niihin ihmisiin sielä? Joo, tosi moni tuli heti 
puhuun ja auttamaan:)

oliko tutustuminen sielä vaikeempaa vai helpompaa verrattuna suomeen? 
Helpompaa mun mielestä

Mieleenpainuvin muistosi Amerikasta? Onks pakko sanoo vaan yks xD
 Losin roadtrip oli ainakin ihana kokemus!

Suosikki artisti tai -bändi? Kuuntelen aika sekalaisesti, niin 
ei oo mitään tiettyjä

Lempiruoka? Sushi ja Panda Express on hyvääääää, äidin makaroonilaatikko
 ja iskän tonnikalasalaattikin maistuu 

Miksi nauroit viimeksi? Katteltiin futsalpeliä ja naurettiin yhelle pelaajalle
 ku se huus :D Haha on mullakin naurun aiheet

Lempikauppa? Ulkomailla Victoria's Secret, Macy's, Sephora, Forever 21,
 Love Culture. Suomessa Gina Tricot, Cubus, Jc, Stockmann.

Lempiväri? Ei mulla oikeen oo :( Melkein kaikki menee

Suosikki TV-ohjelma? Katon tosi harvoin tv:tä!! Mutta Täykkärit 
oli parasta sillon kun se vielä tuli, joten sanotaan vaikka se. Skins, Awkward, 
Teen Mom ja O.C on hyvii myös, mut eihän noitakaan enää oikeen tuu? 
Putous on varmaan ainoo mitä seurailen välillä.  Nykyään sieltä tulee vaan
 jotain ihan huonoja nii en oikeen kato

Onks sulla sisaruksia tai sisarpuolia? Eeei, mun isäpuolella on kyllä 2 lasta 
jotka asuu Texasissa, mutta nään niitä vaan pari kertaa vuodessa eikä 
ne siis oo mulle mitään sukua

Miten tutustuitte Joelin kanssa? Se on mun rinnakkaisluokalla
ja Joel alko joskus seiskan alussa puhua mulle Facebookissa :D

Mitä sun vanhemmat teki työks siel amerikassa? Äidin ammatti on tuolla 
ylhäällä ja mun isäpuoli on teknologiafirmassa
Luekko muiden blogeja? Jos luet niin mitä? Joo, luen
tosi montaakin joten en jaksa luetella:)


Mistä saat tyyliisii vaikutteita? Muista blogeista, kavereilta, kadulta

 vastaantulijoilta, vaatekaupoista, weheartit:issa, instagrammista...


Onko sulla tyyli-ikonia? Ei ole


Onko sulla esikuvaa? Äiti

Mihin "ryhmään" kuulut koulussa? Mulla riippuu aina vähän päivästä
 kenen kanssa siellä oon, mutten ainakaa emoihin enkä niihi kouluun tosi 
paljon panostaviin, ei sillä että heissä ois jotain vikaa mutta nii :)


Kuvaile itseäsi kolmella sanalla. Oon aika järjestelmällinen,
vaikutan ujolta jos mua ei tunne ja puhelias jos mut tuntee

Onko sinuun helppo tutustua? Joo, kaikki vaan tutustumaa!

Lempi vaatemerkki? Varmaan joku Victoria's Secretin Pink, A&F, Guess
 ja Hollister joskus ja sit käytän aika sekalaisesti kaikkia:D 
Urheiluvaatteissa Nike

Paras/parhaat puolet Joelissa? Se on tosi huomaavainen ja kiltti ja 
samanlainen huumorintaju kun mulla :) Ja onhan se tosi komee <3


Entä huonoimmat puolet Joelissa? Hmm no ainoo mikä tulee mieleen 
nii joskus ku se sanoo että se lähtee 5 minuutin päästä nii sil voi mennä
tunti xd ja sit joskus se nukkuu liian pitkää mut se on aika söpöö 
Kuinka pitkä oot? Veikkaan et jotain 173-176 väliltä, ei oo pitkään
 aikaa mitattu!

kuinka monta applen tuotetta teillä on? Hahah no mulla ja iskällä on iPhonet,
mulla on tietokone ja iskällä ja isäpuolella iPadit

Paljonko painat? Alle 100 kiloo mut yli 0


Missä maissa oot käyny? Ruotsi, Viro, Espanja, Italia, Saksa, Itävalta, Kypros, 
Ranska, Englanti ja USA 


Ootko koskariteini xd? Joo ihan liikaa xd


Millaisia unelmia sulla on? Saada terveys kuntoon, hyvä ammatti,
perhe ja unelmatalo

Ketä julkkista ihannoit? Hmm montaakin mut ei tuu 
kyl ketään yhtä mielee...

Mistä tunnet Matias Alasaukko-ojan XD??? Joelin ja muiden 
kavereiden kautta:)

Urheilu vai musiikki? Urheilu

Mitä harrastat? Jalkapalloo harrastan! Joskus käyn salilla ja lenkillä :)

Kuinka paljon olet keskimäärin koneella päivässä? En oo kyllä läheskään

 joka päivä, kun kännykällä pääsee niin näppärästi, mutta sanotaan nyt 
vaikka 1-2 tuntia.

Mitä meikkejä käytät? Tällä hetkellä Lumenen kulmakynä, Fit Me-peiteväri
 ja ripsarina yleensä Dior Garnierin BB voide (joskus) , 
Lumenen aurinkopuuteri/poskipuna-yhdistelmä (joskus).  Sain jouluna Bare 
Mineralseja ja kun käytän niitä niin kaks vikaa tosta jää pois :) 
Nää meikit siis yleensä, reeneihin ja juhliin on tietenkin vähän erilaiset. 
Kuinka monesti olet seurustellut, ennenkuin tapasit Joelin? Kahesti, mutta en 
mä nyt tiiä voiko niitä seurusteluks sanoo:D 

Haluaisitko muuttaa pysyvästi Amerikkaan? Tällä hetkellä en, mutta tekis 

vähän mieli muuttaa sinne sitten vanhempana...:) Katotaan mitä elämä tuo 
tullessaa!

Miksi aloitit bloggaamisen? Parilla kaverilla oli silloin blogi ja kuvia tuli otettua 
ihan kiitettävästi, niin aattelin sitten perustaa oman.

Bloggaamisen huonot ja hyvät puolet? Hyvät on kuvien jakaminen muillekin,

kommenttien ja inspiraation saaminen. Huonoo ehkä täs on jos
alkaa tulee paineita postauksen tekemisistä

Urheiletko usein? Yleensä on kerran viikossa yksi lepopäivä, eli siis noin 
6 kertaa viikossa

Millaista musiikkia kuuntelet? Melkeen kaikkee muuta paitsi 

jotain rock, punk ja hevi

Kuka on paras ystäväsi? Saara ja Ella

Minä päivänä olet syntynyt? 27!


Mikä on lempihymiösi? Hmm varmaan :) 


Mitä ruokaa vihaat? Montaaki mut ainaki lihaperunasoselaatikkoo xd


Onko Justin Bieber hyvä? XD No emt, jotkut sen kappaleet on ihan täyttä 

paskan lotinaa mut on sil hyviäkin biisei joista tykkään paljon!

Millä olet saanut blogiisi lukijoita, (oletko mainostanut jossain, jos olet missä?) Kaverit

ja tutut tätä varmaan aika paljon lukee (?)joskus vuosia sitten mainostin kyl Demissäkin xD 

Juotko/poltatko? Een

Mitä oot kaivannu Suomessa? Jaa Suomesta Kaliforniassa vai Suomessa 

Kaliforniasta? Noo mut jos tarkotit Suomessa niin ainaki Calin lämpöö, joitakin
kavereita ja opettajii ja punttisalii :)

onko sinulla lemmikkiä? Joo, maailman paras koira Sasha <3

Kivoin lahja jonka oot koskaan saanut? En mä osaa sanoo, tykkään kaikista
 lahjoista! Varsinkin jos tietää että toinen osapuoli on oikeesti aatellut sua, eikä
 sen välttämättä tarvi olla mikään tavaralahja! Tykkäsin esimerkiks tosi paljon tosta 
Joelin antamasta Michael Korsin lompakosta :) 
Lempi hajuvesi? Victoria's Secretin sellanen yks ihana ja Hollisterin Laguna Beach. 
Ne ei taida kyl kumpikaan olla semmosia 'hajuvesiä' vaan enemmänkin semmoteita
body mistejä :)

Mikä on sun luonnollinen hiusväri? Semmonen maantienruskea, eli siis vaaleempi 
mitä mulla on nyt

sun suurin haave? Varmaan olla saavuttaa joku päivä jotain

semmosta että oisin tosi ylpee ittestäni

ootko ainut lapsi? Olen


missä sun oikee isä asuu ja ootteko yhteyksissä? Se asuu ihan mun äidin lähel, 

ja jooo todellakin! Just tällä hetkel oon sen luona :)

onko sulla suomessa paljon kavereita ja miten oot viihtyny täällä? Kyllä niitä
 löytyy ihan sopivasti, haha eivais mulla on maailman parhaita kavereita <3 
Oon viihtynyt tosi hyvin.

parasta ulkomailla asumisessa? Sää ja englannin puhuminen

kuin hyvät välit sulla on isäpuolees ja onko ne aina ollu hyvät jos on nyt? Meillä on tosi

hyvät välit ja on ihan alusta lähtien ollutkin.

onksulla ollu sellasta vaihetta että riehut vaan ja varastelet kamaa, 

dokaat kokoaja eli ns. pikkupahis? Haha ei oo onneks!

minkälaiseks kuvailist sun tyylii? Aika perus xd Haluaisin kyl muuttaa

mun tyylii aika paljon mutta ei oikeen riitä rahat uudistaa vaatekaappia
ihan kokonaan :(

millaset olis sun unelma hiukset?:) Tummat  tosi pitkät ja suorat

ja millon nähää!! -pinja Täytyy kattoo mut lähiaikoina;)<3


haluaisitko takaisin kaliforniaan? Aina välillä.. :)

ketä sä ihailet? Mun äitiä, Zlatan Ibrahimovicia, niitä jotka on kokenut 
paljon  paskaa mutta selvinnyt kaikesta ja paria junioripelaajaa jokka on 
niin pirun hyviä

paras biisi tällä hetkellä? Apuaa.. Sanotaan nyt vaikka Aviciin I could be the one

kuinka usein treenaat ja miten? 6 kertaa viikossa yleensä. Noo, yleensä on 2 
tunnin reenejä ja siel tehään kaikkee pallon kanssa, liikkuvuutta, lihaskuntoo ym. ja 
sitten noin parin viikon välein on pelejä. Käyn joskus lenkillä ja silloin juoksen jonkun
4-5 kilsaa, sekä joskus käydään joukkueen kanssa lenkillä. Puntilla vedän kokovartaloreenin, mutta Kaliforniassa loukkaantuneena ollessa vedin joka kerralle 
eri ruumiinosareenin. Esimerkiksi maanantaina kädet ja olkapäät, keskiviikkona vatsa 
ja selkä ja perjantaina jalat ja pylly. Siinä nyt jotakin mut nää kyllä vaihtelee toosi 
paljon:)

ootko mielestäsi rikas tai onko sun perhe rikas? En mä koe mun perhettä

 mitenkään rikkaaks, ihan normaalituloiseks

ostatko ite omat vaatteet? / jos et teetkö esim. kotitöitä jne, että saat rahaa vanhemmiltas? Yleensä, joskus äiti tai iskä maksaa. Joo, tyhjennän ja täytän 
astianpesukonetta, vien roskia ja koiraa, siivoan, käyn kaupassa ja näin. 

kuinka paljon sulla kulu rahaa suunnillee kuukaudes ku olit californias? Omista 

rahoista ehkäpä joku 50 dollaria, porukat maksoivat aika paljon 

mikä sun k.a. oli suomessa viimeks? 8.8 mun muistaakseni


ootko mielestäs tosi hyvä futiksessa? onks sulla jotai tavotteita siinä? En oo
omasta mielestäni tosi hyvä futiksessa. En oo melkein ikinä tyytyväinen omaan peliini.
 Ja mun tavotteita siinä on muunmuassa
piirijoukkueeseen pääseminen, mutta se tavote on aika hyvällä mallillaaa :) 

kehen voit luottaa 100% ? Joel, Saara, Ella, äiti, iskä


hengaatko enemmä -97 ku -98 jos joelia ei lasketa, onhan joel -98? :D Kai mä

joo jos reenejä ei lasketa:D Ja Joel on 98 kylkyl

voitko kertoo yhtää missäpäin tamperetta asut? länsitampereel

mitä haluisit muuttaa itessäsi? Kulmakarvoja, silmänalusia, nenää, mahaa,

pyllyä, jalkoja, luonnetta, nopeutta, ketteryyttä... Mutta ei kaikkee voi saada!

ootko/ ootko aina ollu tyytyväinen ulkonäköös? En oo koskaan

ollu täysin tyytyväinen, mutta oon nyt tyytyväisempi mitä olin joskus
esimerkiks vuosi sitten :)

kuin usein leikkaat hiuksias ja syötkö jotain hiuspillereitä? 2-4 kuukauden 

välein ja söin ennen hiuspillereitä mutta kun lähdettiin Jenkkeihin lopetin
niiden syömisen. 

saitko sieltä kaliforniasta paljon kavereita? Jep, sain ja tulee
kyllä niitä tosi ikävä :(

aiotko hankkii skoban tai mauton? ylipäätään korttia? Kortin mä kyllä
hankin mutta menopelistä en oo vielä varma ollenkaan! 
millo täytät 15? 27.7.2013 ;)

kuinka paljon käytät rahaa kuukaudessa? Vaihtelee toosi paljon,
varmaan joku 20-50 omaa rahaa siis

ootko maistanu alkoholia tai tupakkaa? kuin usein juot? Olen maistanut

mitä 3 piirrettä arvostat eniten ystävissä? Luotettavuus, huumorintaju ja

ymmärtäväisyys

sano 3 hyvää ja huonoo puolta itessäs? Tykkään mun silmistä, kynsistä joskus

ja oon kai aika puhelias jos tunnen mun seuralaiset :D Huonoi puolii kaikki
tietenkin löytää ittestään paljon, mutta haluaisin olla vielä parempi urheilussa,
en tykkää mun ulkonäöstä ilman meikkiä ja stressaan liikaa

sano pari kamalaa tai tyhmää asiaa mitä sulle kävi amerikas? Esimerkiks mun

loukkaantuminen 

aiotko mennä lähiaikoina tai ootko suunnitellu meneväs käymään amerikas uudelleen?

Joo, koska haettiin Green cardia ja siellä pitää näyttäytymässä ennen kun sen saa. Kun 
on saanut sen, voi anoa USAn kansalaisuutta, ja se voi kestää aika monta vuotta

kuinka usein matkustelet? 1-3 kertaa vuodessa, vähän riippuu

syötkö suklaata, mikä on parasta suklaata?:D Ei mulle kyl hirveesti maistu, 

susupalat on hyviä 

mitä teet yleensä joelin kanssa? Hengataan vaan jossain, katotaan tv tai leffoja, 

käydään syömässä, leffassa, shoppailemassa... Aiiika paljon kaikkee :)

mitä lehtiä luet? Demi, Fit ja Menaiset xD menaiset on oikeesti ihan paras

kysyttiinkö sinua kaliforniassa treffeille? jos kysyttiin lähditkö? 
Kysyttiin enkä lähtenyt :D

oliko kukaan kiinostunut siitä mistä ole kotoisin?
Ei mitenkään erityisesti kun ei ne tienny missä Suomi on:D

paras elokuva? Napapiirin sankarit oli hyvä, tuli mieleen
ku katoin sen pari viikkoo sit xd

jos huominen olis sun viimenen päivä, mitä tekisit? Pelaisin jalkapalloa,

kokoisin kaikki kaverit ja järjestäisin jokku pippalot ja illalla nukahtaisin
Joelin kainaloon. Toivottavasti huominen ei oo mun viimenen päivä :)

Millasta Amerikassa oli? Tosi upeeta, mutta tuli myös ikävä Suomea
Kävitkö siellä koulua? Kävin

Teitkö sä koulutehtäväs siellä ja menitkö nyt niinku kouluun? Tein joo
ja menin :)


Eikö ollu vaikee puhuu koko ajan englantia tai "nolottanu" ku tunsi ittensä
 kumminki varmaa huonommaks ku ne muut, (joilla se oli omanakielenä)?  
Ei! Musta se oli tosi hauskaa ja opin joka päivä uusii sanoja :) Ei mua nolottanut
yhtään, koska kaikki ties mun olevan Suomesta ja autto mua tosi paljon!

Ja miten sun ja poikaystäväs välit kesti tän ajan? Hyvin kesti,
 varmaan vahvisti just meidän suhdetta :)

voitko tehä videopostauksii:)? Kyllä varmaan joskus jos saan jostain
jonkun idean et millasen teen! Kun en haluu tehä vaan semmosta missä
juttelen ku oon tosi awkward silleii xd

leikitkö pienenä barbeilla? Jep!

pelaakko jalkkista ilvekses? Pelaan

Kuinka kauan oot pitäny blogia? 2 vuotta tulee itseasiassa parin 
viikon pääst täyteen !!

Nimeä kolme lempi blogia! No tykkään kaikista mun kavereiden 
blogeista mutta tässä kolme muuta: erica mohn kvamaadaviola &

Mitä haluaisit juuri nyt? Pysyä yhtä onnellisena kun
oon nyt lähiaikoina ollut

Ootko ikinä värjännyt hiuksiasi? Jep, ei mulle se mun
luonnollinen hiusväri sovi mulle pätkän vertaa

mitä hiustuotteita käytät? Shampoo, hoitoaine, lämpösuihke ja
joitain muitakin suihkeita aina välillä

minkä ikäinen olet? 14

missä olet syntynyt? missä asut? Tampereellaaaa :)

oletko muuttanut? (suomen sisällä) Joo kerran
pienenä mut se oli kyl tosta jostai 5 kilsan päästä tähän! 
Ja sitten tavallaan iskällekin ku se muutti omaan asuntoon

kuinka usein käyt shoppailemassa? Nykyään on kyllä aika
vähän kortilla mut ehkä kerran kuussa.

Tykkäätkö tutustua uusin ihmisiin? Todellakin!!
Tykkäätkö laulaa? Juu varsinkin hyviä kappaleita kavereiden
kanssa :) En kyllä oo mikään kummonen laulaja...

Mikä on parasta suomessa asumisessa? Kaverit, Joel ja perhe 
on niin lähellä

Mitä sun oikee isä tekee työkseen? Se on pankinjohtaja

onks ikävä amerikkaan? Onhan mulla aina välillä:( Varsinkin sitä lämpöö!
mikä kamera sullon? Canon eos 1000d

keltä oot saanu iphonen? Iskältä ja papalta

lempivaate? Pakko sanoo et mustat Cubuksen farkut xd
Myydäänköhän niitä enää, vois ostaa viel viidet lisää!

paljon siellä makso niiku vaikka hollisterin huppari ja paljo A&F:n? 
Hollisterin varmaan joku 20-30 dollarii eli joku vajaa 20 euroo.
A&F oli yleensä joku vähän alle puolet kalliimpi

kuinka usein näette joelin kanssa? Joka päivä koulussa ja 1-4
kertaa viikos sen lisäks

kuka on paras yhstäväsi vai onko sinulla monta hyvää kaveria?
Saara ja Ella :) On mulla, maailman ihanimpia <3

oletko suosittu? Haha en ole :)

lempijuoma? Suomalainen rasvaton maito <3

käytkö uimahallissa? Koulun kaa vaan xD mua jotenkin 
ällöttää se paikka, en tiiä miks

tykkäätkö justin bieberistä tai robinista? En mitenkään erityisesti

tiedätkö mikä on eukonkannot? Joooo, olin viikko sitten
kattomas Rakkauden rasvaprosentti nii siinä oli jotai siit! 

katsoitko bb:tä? En 

lempi meikkisi? Hmm ripsari? Mutta näyttäisin kyl kuolleelta 
ilman peitevoidetta

meikki jota ilman et voisi elää? Varmaan just se peitevoide

vaatekappale tai asuste jota ilman et voisi elää? Ne Cubuksen 
farkut ja Michael Korsin laukku!

mitä hajuvettä käytät? Vaihtelee ihan päivittäin, kun mulla on
monii erilaisiii :)

Part 2 tulossa parin viikon päästä, kaikki ehtii vielä pistämään siihen kysymyksiä TÄÄLLÄ !!! 
:)

7 kommenttia:

  1. leikitkö pienenä barbeilla? Jep!

    tuli tosta mieleen pari kuvaa XDD ihana postaus oot ihana<3
    t.sartsa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha eikää niimpä!! xD sinä olet ihana <3

      Poista
  2. vau sulla on tosi kiva blogi ja osaat kirjottaa tosi hyvin:)osaatko muuten kertoa mitä hiuspillereitä käytit tai auttoko ne sun hiusten kasvuun ku omat hiukset tarttis vähä pituutta!!XD

    VastaaPoista
  3. hei mitä hiuspillereit söit ja mite ne toimi ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai jotain evian nimisii ja kyl ne ihan hyviiin kaippa!:)

      Poista